Dimecres, 17 Mai 2017 07:18

En marxa a la Universitat Rovira i Virgili un sistema d’intercanvi científic de més de 6.000 llibres digitals

Aquesta iniciativa permet l’accès a estudiants, professors i investigadors de la URV als llibres digitals publicats per 39 editorials universitàries

Aquesta iniciativa ha estat possible a partir d’un acord entre la Unión de Editoriales de las Universidades Españolas (UNE) i la Red de Bibliotecas de las Universidades Españolas (REBIUN), en les quals participa la Universitat Rovira i Virgili. Gràcies a aquest intercanvi científic, els estudiants, professors i investigadors de la nostra universitat tenen accés a una col·lecció formada per més de 6.000 títols digitals, amb una valoració econòmica al voltant dels 58.000 euros.

En aquest fons destaquen les obres corresponents a les ciències socials i humanes en llengua espanyola, tot i que s’hi inclouen un nombre destacat de llibres digitals en català, gallec i euskera. Aquest catàleg s’actualitza i augmenta de manera quinzenal a mesura que les editorials universitàries hi incorporen les novetats.

Aquest intercanvi suposa dos avantatges fonamentals per a la universitat: l’estalvi econòmic i la difusió de la producció científica, ja que la consulta gratuïta d’aquest fons és possible gràcies a l’aportació per part de Publicacions URV de tot el seu fons digital a la plataforma unebook.es, que consta de 140 títols comercials.

Així, doncs, el catàleg digital del Centre de Recursos per a l’Aprenentatge i la Investigació ha comptat amb un increment significatiu dels seus recursos d’informació ja que es disposa d’una nova i àmplia col·lecció de llibres digitals especialitzada en àmbits molt diferents, que s’ofereix juntament amb la d’editors internacionals i d’altres nacionals. Podeu consultar els llibres al portal ebooks2.0.

A més a més de la URV, les institucions que inicialment participen en aquest sistema d’intercanvi són les universitats de Alcalá, Alacant, Almería, Autònoma de Barcelona, Autónoma de Madrid, Burgos, Cantabria, Castilla-La Mancha, Fundación Universitaria San Pablo CEU, Granada, Huelva, Illes Balears, Internacional de la Rioja, Jaén, Jaume I, Las Palmas de Gran Canaria, Lleida, Málaga, UNED, Oberta de Catalunya, Oviedo, País Vasco, Politécnica de Cartagena, Politècnica de València, Pontificia Comillas, Pública de Navarra, Salamanca, Santiago de Compostela, Sevilla, València i Zaragoza; a més a més de la Casa de Velázquez i el Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.