Dimecres, 09 Març 2016 11:58

Enòlegs de la URV protagonitzen un cicle de llibres sobre el vi català

Toni Sànchez-Ortiz, Francesc Ferré i Anna Espelt descriuen experiències vitals i professionals a Retrats de Vi, tres volums editats en català, castellà i anglès en versió paper i digital

Retrats de Vi és un cicle de 3 llibres escrits per la periodista i sommelier Ruth Troyano Puig amb imatges del fotògraf Maoz Eliakim, que recullen les experiències vitals i professionals d’enòlegs formats a la Facultat d’Enologia de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona. Els 3 primers volums de la col·lecció, editats per Publicacions URV i Arola Editors, han sortit a la venda aquest mes de març i són una immersió a la vida de dos enòlegs i una enòloga que treballen en diferents regions vitivinícoles de Catalunya: Toni Sànchez-Ortiz, Francesc Ferré i Anna Espelt. Sànchez-Ortiz té projectes a la DOQ Priorat, la DO Tarragona i al Montsant, Ferré a la DO Terra Alta i Espelt a la DO Empordà.

Els llibres s’editen en català, castellà i anglès i tindran també una versió digital disponible al web de Publicacions URV. Un total de 3.000 ampolles de vi (1.000 de cada celler) inclouen una etiqueta amb codi QR que permet als consumidors accedir al llibre a través del dispositiu mòbil i conèixer directament l’autor de la referència que tasten. Els llibres són reportatges en profunditat realitzats mitjançant entrevistes personals, visites a la vinya i al celler. Els tres volums són fruit d’hores compartides amb cadascun dels enòlegs per entendre per sobre de tot el seu vincle amb la terra i el seu estil de fer vi, però també com s’ha anat definint la seva figura des que van sortir de la universitat de Tarragona i com el projecte del vi els ha forjat també com a persona.

Els textos i les imatges fotografien un moment concret de la seva trajectòria professional, però hi ha espai també per a reflexions i impressions sobre el món del vi i il·lusions i reptes de futur professionals. El projecte s’inicia el gener de 2015 amb el temps de poda a la vinya i es completa, en una primera fase, amb els ceps esperant la floració del mateix any. És per tant també una col·lecció que permet resseguir el cicle anual de la vinya i el canvi del paisatge a cada estació.

Visualitza el dossier de premsa en català · En español · In English

Noticia en español