Dilluns, 27 Octubre 2014 10:09

Presentació del llibre "Dues visions" de Joan Fuster

La presentació del llibre Dues visions de Joan Fuster, editat per la Universitat Rovira i Virgili i la Universitat Jaume I, té lloc el dimecres 3 de novembre a les 19 h. a la Llotja del Cànem (carrer Cavallers, 1 · Castelló de la Plana).

L'acte estarà presidit pel Dr. Vicent Climent i Jordà, rector de la UJI, i comptarà amb la participació del Dr. Vicent Pitarch Almela, membre de l'IEC, i el Dr. Xavier Ferré Trill, curador de l'obra i professor de la URV.

Dues visions ofereix, per primera vegada, dos textos del dietari de Joan Fuster que l'editor Joan Ballester Canals havia previst publicar i als quals la censura espanyola en denegà l'autortizació. Hem cregut adient d'oferir la totalitat del text com a volum individualitzat, format per dos apunts fusterians: «Maragall, burgès» i «Per una anàlisi del nacionalisme», que han restat inèdits fins ara. Més enllà d'aquestes reflexions assagístiques, que alhora esdevenen un cert model d'anàlisi historiográfica, la lectura ofereix el to revulsiu –incitador, motivador– amb què Fuster sempre orientava els seus posicionaments davant els fets socials que maldava per comprendre amb una actitud crítica, allunyada de tòpics i convencions.

Publicacions de la Universitat Jaume I Publicacions URV

Joan Fuster i Ortells (Sueca, 23 de novembre de 1922 - 21 de juny de 1992), assagista de projecció nacional i internacional. Malgrat que se l'ha reconegut sobrtot pel seu assaig històric Nosaltres, el valencians, la seva producció investigadora i editorial abasta diferents facetes i camps de coneixement: la lingÿuística, la història, la filosofia i el turisme.

Xavier Ferré Trill (Reus, 1962). És doctor en sociologia i història. Actualment és professor adscrit al Departament de Pedagogia de la URV. Els seus centres d'interès són la història social de la cultura i els moviments de construcció nacional.

Llegir 5249 vegades Darrera modificació el Dimarts, 19 Gener 2016 09:11