Dimecres, 30 Juny 2021 07:43

Publicacions URV guanya el Premi Joan Lluís Vives a la Millor coedició interxarxa

La Xarxa Vives d’Universitats ha fet avui públic el veredicte del jurat dels III Premis Joan Lluís Vives a l’edició universitària en català. Els premis tenen com a objectiu posar en relleu el paper de l’edició universitària en la transferència del coneixement en català així com el valor i la qualitat de la tasca que desenvolupen les editorials universitàries. D’aquesta manera, la Xarxa Vives pretén fomentar la normalització del català com a llengua d’ús en la difusió del coneixement i promoure’n el prestigi en l’àmbit universitari.

Publicacions URV ha guanyat el Premi Joan Lluís Vives a la Millor coedició interxarxa pel volum Sant Climent de Taüll i La Vall de Boí, de Milagros Guardia Pons i Immaculada Lorés i Otzet. L’obra, que esdevé la primera monografia publicada sobre l’església de Sant Climent de Taüll i les seves pintures, parteix del context geogràfic i historicoartístic original i segueix fins a l’estat actual. Així, s’hi aporta també una mirada renovada de l’església i l’art que aquesta conté com a resultat de les transformacions que han sofert la vila i la regió, així com dels canvis polítics i litúrgics que han tingut lloc al llarg del temps. La publicació ha estat coeditada per Edicions i Publicacions de la Universitat de Lleida, pel Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona, per Edicions de la Universitat de Barcelona, pel Servei de Publicacions de la Universitat de Girona, per Iniciativa Digital Politècnica de la Universitat Politècnica de Catalunya, per Publicacions de la Universitat Rovira i Virgili, pel Museu Nacional d’Art de Catalunya i pel Museu del Disseny de Barcelona.

Les altres obres guanyadores han estat: Millor edició a Evolució constructiva de la catedral de Mallorca, de Miquel Ballester Julià, publicada per Edicions Universitat de les Illes Balears; Millor llibre de ciència i tecnologia a Què hi ha darrere la crisi ambiental? Aportacions des de l’ecologia social, de M. Àngels Alió Torres, Helena Perxacs Motgé i Enric Tello Aragay, publicada per Edicions de la Universitat de Barcelona; i Millor llibre de ciències socials, arts i humanitats a Sentències de Joan Lluís Vives, de Francesc Xavier Blay Meseguer i publicat per Publicacions Universitat d’Alacant. Totes seran presentades en la Setmana del Llibre en Català, el diumenge 19 de setembre a les 11 h (escenari 2, Moll de la Fusta, Barcelona).

Més informació a la web de la Xarxa Vives.

Llegir 2955 vegades Darrera modificació el Dimecres, 30 Juny 2021 07:56