Universitat, innovació i desenvolupament regional a les comarques de Tarragona

L’estudi Universitat, innovació i desenvolupament regional a les comarques de Tarragona és un encàrrec de la Càtedra Universitat i Regió del Coneixement, que està patrocinada per la Diputació de Tarragona i el Banc Santander. El contingut de l’estudi es fonamenta en una anàlisi geogràfica regional per identificar les característiques de les comarques de la demarcació de Tarragona com a regió del coneixement i, al mateix temps, destacar els reptes i les oportunitats que ha d’afrontar aquest espai per aconseguir-ho plenament.

Amb la finalitat anteriorment ressenyada, s’analitzen les característiques socioeconòmiques, demogràfiques i urbanístiques de la regió dins el context de la societat de la innovació i del coneixement, en la qual les universitats, en aliança amb les empreses i les institucions, hi tenen un paper fonamental.

L’estudi permet destacar alguns punts febles de la societat establerta a les comarques meridionals, com els desequilibris regionals, el nivell de formació, la feble governança supralocal, etc. També s’hi identifiquen les fortaleses i oportunitats que cal estimular i no desaprofitar, com la mateixa estructura urbana o la dotació infraestructural, malgrat els colls d’ampolla existents. En resum, el text permet constatar fets i apuntar reflexions que haurien d’ajudar a impulsar sinergies en favor d’una estratègia de desenvolupament integral basada en el coneixement i la innovació. Una estratègia de desenvolupament on la Universitat hi ha de jugar un paper destacat, però també la resta d’actors públics i privats implicats.

Descarrega el llibre · Llegeix el llibre en línia

• Any de publicació: Diversos autors. A cura d'Aaron Gutiérrez
  • Col·lecció: Càtedra Universitat i Regió del Coneixement, 2, 1a ed.
  • Mida: 15 MB
  • Enquadernació: PDF